Sanal Ofislerde Stopaj Var mı ?

Sanal ofis bir mekana ve zamana ihtiyaç duyulmayan  bir ofis türüdür. Özellikle son dönemlerde çok fazla kullanılan ofis türüdür. Fiziki ofisten ayrılan birçok yönü bulunur. İlk olarak gider ve vergi konusunda ayrılır. Örneğin su elektrik gibi ödemeleri bulunmaz. Her zaman her yerden ulaşılabilen bir ofis türüdür.

Online olarak  işlemlerin yürütüldüğü ofisin giderleri daha azdır. Belirli vergilerden muaf tutulur. Bu sebeple çoğu kişi tarafından sanal ofis tercih edilir. Özellikle pandemi döneminde çok fazla tercih sebebi olan ofis, birçok kişinin iş hayatını yönlendirdiği ortamdır. Sanal ofisin ticari bir amacı olsa dahi stopaj vergisine tabii tutulmaz. Çalışmak için fiziki bir mekan ihtiyaç yoksa sanal ofis olması vergi yükümlülüklerinin olmamasını sağlar. Böylece pek çok gideri olmadan kazanç elde edilebilir. Özellikle stopaj vergisi üzerinden muaf olması oldukça avantaj sağlar. Yılda iki kez olması kazancın miktarının azalmasına sebep olur. Böyle bir zorunluluğun olmaması hem takip işlemi yapmanızı gerektirmez.

Fiziki işletmeden sonra  sanal işletmeye  geçildiği takdirde  daha önce ödenen kira stopajı son bulur. Sanal ofisi birçok kişi kullanabilir. Hem yerden hem de zamandan tasarruf  edilebilir. Kişiler her yerden ulaşabildiği ofislerine istediği zaman istediği yerde işlerini yürüte bilme avantajı sunar.

Sanal ofisi aktif olarak kullanan kişilerin işlemleri yürütmesi oldukça pratiktir. Genelde ofisi kullananlar;

  • Saha çalışanları
  • Evden çalışanlar
  • Mekana ihtiyaç duymadan çalışanlar
  • Kurumsal şirketler
  • Personel sayısı 5 ile 120 kişi olanlar

Sanal ofis kullanımı  için oldukça uygundur.

Sanal ofisin vergi dairesi üzerinden yoklaması yapılır. Sanal ofis oluştururken yapılan anlaşma yoklama yapılırken kullanılır. Vergi memuru tarafında yapılan yoklama da anlaşma ,adres ve iletişim bilgilerinin bulunması gerekir. İşe başlama yoklaması için sanal ofislerde zorunlu tutabilir Sanal ofislerde vergi memuru yoklaması yasal bir uygulamadır.

Stopaj vergisi özellikle maaş üzerinden alınan vergi türüdür. İşverenlerin ödemiş olduğu bir vergidir. Kişinin maaşı eline geçmeden kesilen miktardır. 3 ayda  bir yada ayda bir olarak yapılan ödeme yapılır. Stopaj ödemeleri Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenir.

Stopaj Vergisi Nedir ?

Stopaj vergisi her yıl güncel olarak düzenlenir. Stopaj vergisi ücret ve kiralarda  farklı kesinti oranları bulunur. Bu kesinti oranlara bağlı olarak değişiklik gösterilir. Kira kesintisi % 20 olarak belirlenir. Brüt kira miktarının  %20’si  üzerinden kesintisi yapılır. Örneğin 4000 tl olan kira değeri üzerinden % 20 kesinti yapıldığında 800 tl stopaj vergisi üzerinden kesilir. Net vergi miktarı ise 3200 tl olarak belirlenir.

Ücret üzerinden belirlenen stopaj genel olarak SGK üzerinden otomatikman kesilir. Kesinti yapıldıktan sonra kalan ücret maaşınız olarak size yansır. Kesinti yapılırken her yıl düzenlenen  vergi programı üzerinden gelir dilimlerine göre belirlenir.

Stopaj Vergisi Kimlerden Alınır?

Stopaj vergisi, vakıf, ticari amaçla kurulan şirketler ve kamu kuruluşlarının kiralamış olduğu işyerleri için  tahsis edilir. İşyeri kiralayan kuruluşlardan kesilen KDV ödemeleridir. Stopaj vergisinin alınması için gerekli şartlar:

  • Kiralanan mekanın işyeri olarak belirlenmesi ve kullanılması gerekir.
  • Sanal ofis olmaması gerekiyor Fiziki bir mekan olması gereklidir.
  • Ticari bir amaç için kiralanması gerekir

Stopaj vergisine tabi olan kuruluşlar:

  • Dernek
  • vakıflar
  • serbest meslek erbabı olan kişiler
  • Ticari işletmeler
  • Kamu iktisadi teşekkülleri

Gibi kuruluşların kiraladıkları işyeri için stopaj ödemek zorundadır.

 Stopaj vergisini işveren ödediği için çalışanların vergi ödeme yükümlülüğü yoktur.  İşveren direk vergi dairelerine ödemeyi yapar. Bu sebeple çalıştıklarını beyan etme zorunlulukları bulunmaz. Kira stopajında iste kiracının beyan yapması gerekir. Kira stopajında beyan edilen ödeme vergi dairesine yapılarak mal sahibi  tarafından yıllık gelir vergisi kira geliri üzerinden hesap edilir.

Kira stopajının yapılabilmesi için ticari bir işletme olması şarttır. Konut olarak belirlenen yerler için stopaj vergisi dahil edilmez. Stopaj ödemeleri belirli ve net bir miktarı yoktur. Brüt olarak belirlenir.

Stopaj Ödemelerinin Amacı

Stopaj vergisi devlet tarafından kurum ve kişilerin maaşları üzerinden kesinti yaparak ,vergi gelirlerini artırmasıdır. Devlet gelirlerini daha hızlı tahsil edebilmesi ve güvenli bir şekilde tahsil edebilmesi için stopaj vergisine başvurur. Çünkü vergi gelirlerinde gecikme olursa devlet gelirlerinde aksaklıklar meydana gelir. İşlerin yürüyüşünde yaşanan aksaklıklar nedeniyle enflasyona sebep olur. Enflasyonun artması gelir kaybına sebebiyet verir. Bu sebeple vergini çabuk ve tek elden tahsil edilmesi oldukça önemlidir. Hızlı ve zamanında ödeme  yapılarak enflasyonun önüne geçilir.

Yıllık vergisi beyannamesi  yapıldıktan sonra her yıl eşit miktar olmak üzere  mart ve temmuz ayında tahsil edilir. Yılda iki kez düzenli olarak tahsili yapılır. Hem kira hem de ücret stopaj vergisi  vergi dairelerinden ödemesi yapılır. Bunun yanı sıra banka şubelerinden yada bankalara ait internet bankacılığı üzerinden ödemesi yapılabilir.

Stopaj vergisi üzerinden yatırılması gereken miktarı bilmiyorsanız vergi sorgulaması için e-devlet üzerinden ya da Gelir İdaresi Başkanlığının internet sitesinden yardım alabilirsiniz. Ayrıca hangi banka üzerinden yatırılacağı ya da hangi yollarla ödeme yapılacağı konusu hakkında da bilgi alabilirsiniz.

Sanal ofis her bireyin rahatlıkla ulaşabileceği bir sistemdir. Özellikle son dönemlerde teknolojinin ileri düzey olması  bu ofis sektörün kullanıcısını artırdığı söylenebilir. Özellikle genç girişimcilerin yeni işletme kurması için  sermaye eksikliğinin olmasından kaynaklı olarak yönettiği bir sistemdir. Hem daha az sermaye gerektirmesi hem de daha çok kişiye ulaşması sebebiyle  oldukça önem kazanır.

Ofislerini gittiği yere götürebilmek ve her an ulaşarak ilgili paylaşımında bulunulur. Zaman gibi kısıtlayıcı bir durum olmaması zamanı daha iyi yönetebilmelerini sağlar. Gün içine tek bir işi değil birden çok işlerini halletme imkanı sunar. Genişleyen iş ağı ile birçok kişiye ulaşabilir. Farklı sektörlerden farklı insanlara ulaşmayı sağlar. Farklı düşüncelere ulaşmak sana ofis için oldukça fayda sağlar.

Bireylerin interneti aktif kullandığı her yerden işini yapabilmesi, belirli mekana ihtiyaç duymaması gibi faktörler büyük avantaj sağlar. Kazançları üzerinden vergi kesilmemesi ise en büyük avantajı sağlar. Evden çalışan kişiler için de oldukça önemli bir yeri var. Evden çıkmadan çalışması kişinin yol ve yemek gibi giderinin olmaması, evden çalışanlar için kar sağlar. Sanal ofisin vergi gibi sorunları olmaz.

 Yasalar kararı ile yapılan her iş için belirlenen yasal bir adresi ofisiniz adresiyle aynı göstererek kullanabilirsiniz. Bu sayede kira elektrik su ve gibi giderlerin faturalandırma yaparak vergi sıkıntısından korunmanız mümkün kılar. Ayrıca depozito gibi tüm masraflarda kurtulabilirsiniz.

Özellikle yeni girişimcilerin aktif olarak bulunduğu sanal ofislerde stopaj vergisinden muaf olması büyük avantaj sağlar.  Ayrıca kira gibi bir giderin olmaması da önemli bir detaydır. Tüm ihtiyaca yönelik olarak oluşturulan ofise hiçbir maliyet ödenmeden işi yerinizi oluşturarak kazanç elde etmeyi sağlar.

Sanal ofislerin merkezi yerlerde kurulması şirketinizin ve firmanızın prestij sahibi olması sağlar. Şehir merkezinde kurulan sanal ofisler müşteriler tarafından  güvenilir olarak dikkat çeker ve ziyaret olanağı daha fazladır. Bu gibi avantajlar sayesinde her geçen gün daha çok sanal ofis kiralama işlemi daha çok yaygınlaşır.

Ofisteofis Sanal Ofis ve Sanal Santral Hizmetleriyle Karşınızda

Sanal Ofis, maliyet olarak da oldukça büyük avantajlara sahiptir. Standart bir ofis ve sekreter için sadece 1 aylık olarak yapacağınız harcama ile siz sanal ofis hizmetini tüm 1 sene boyunca alırsınız.

2005 yılından bu yana Tanıtım, Organizasyon, Danışmanlık, Turizm gibi birçok alanda hizmet veren KAM Danışmanlık Organizasyon, 2015 yılında Küçükçekmece Atakent ‘te Hazır Ofis, Sanal Ofis ve Toplantı Hizmetleri vermek amacıyla Ofisteofis markasını kurmuştur. Bizler kurumsal müşterilerimizin ihtiyaçlarına en uygun çözümleri beklentilerinin üzerinde bir kalite seviyesinde sunarak, iş merkezi alanında alternatif çözümler sunuyoruz.

İletişim

© 2014 - 2019 TÜM HAKLARI SAKLIDIR. OFİSTEOFİS SANAL OFİS VE KİRALAMA HİZMETLERİ